onsdag 19 juni 2013

Grytlappar av jeans

Hej alla glada!

Som jag kanske berättat tidigare är pyssel ett sätt att koppla av för mig, vilket gör det till en perfekt sysselsättning under sommarlovet!
Jag har sedan länge haft tre par byxor som inte passar mig längre och kom denna vecka igång med att göra någonting av dem.
En mycket rolig sak som man lätt kan göra av gamla byxor är grytlappar! Man får bara se till att de inte innehåller material som smälter ;) Det kan även vara lite klurigt att sy på jeans på det ofta blir väldigt tjockt och synålen då kan gå sönder.
Jag använde mig av så kallade "jeggings", dvs. leggings som ser ut som jeans, vilket är perfekt att göra grytlappar av då det ser ut som jeans men är mycket lättare att sy i :)

När man har lite tyger att jobba med är det bara börja låta fantasin flöda! För att grytlapparna inte ska bli för tunna är ett bra tips att använda sig av en gammal handduk att ha i mitten. Resultaten på mina grytlappar blev detta:

Läckert va? ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar